• Design Awards 2020
  • Patroni konkursu Jawor-Parkiet Design Awards 2020

Podsumowanie

W Mediolanie uhonorowano zwycięzców konkursu Jawor-Parkiet Design Awards.

W Mediolanie podczas Made Expo 2019 odbył się finał konkursu „Jawor-Parkiet Design Awards”. Spośród około 150 zgłoszeń i ponad 500 projektów nagrodzono i wyróżniono osiem. Jak podkreślają organizatorzy, „konkurs wygrali młodzi projektanci, ze świeżym spojrzeniem na aranżację wnętrz. Oni zyskali możliwość zaprezentowania się branży, a my możemy ich wspierać w zawodowym rozwoju i być ambasadorem designu”. 

Złota Ósemka

Jak podkreślił Janusz Gawiński Dyrektor Generalny Jawor-Parkiet „Uczestnicy konkursu w momencie oceniania prac byli dla jurorów anonimowi. Dlatego ci mogli tylko patrzeć na projekt tu i teraz, a nie odwoływać się do wcześniejszych dokonań designera, jego nazwiska. W efekcie nasz konkurs wygrali ludzie młodzi, nowi w środowisku. To świeże spojrzenie na design jest dla nas bardzo ważne. Spełniła się także idea konkursu. Chcieliśmy  wspierać rozpoczynających karierę w branży i być ambasadorem designu na wysokim poziomie. To, co podkreślali zwycięzcy konkursu Jawor-Parkiet Design Awards, był on szansą na zaprezentowanie się w środowisku, pokazanie swojego, często nowego spojrzenia na temat aranżacji wnętrz, nawiązanie nowych relacji biznesowych. Zwycięzca konkursu Jan Stępień tak podsumował finał konkursu „Wyjazd do Mediolanu był niezapomnianym przeżyciem. Oprócz zachwycającej architektury miasta, włoskiego stylu życia i przepysznego jedzenia miałem okazje poznać wiele osób z branży architektonicznej.”. 

Po wręczeniu nagród, wszyscy mieli okazję świętować swoje zwycięstwo w kultowym klubie Just Cavalli Milano.

Prace konkursowe i efekt pozytywnego zaskoczenia

Otrzymując prace konkursowe byliśmy mile zaskoczeni kreatywnością, ale nie w kontekście zastosowania podłogi do konkretnego wnętrza, ale podejścia architektów do produktu generalnie np. na potrzeby swojego projektu z naszych tekstur graficznie zbudowali nową deskę – podsumował Sebastian Sklepik Specjalista ds. architektów i projektantów wnętrz firmy Jawor-Parkiet. W kolekcji Retro nie mamy wzoru Chevron, jednak dla designerów nie był to problem. Podobał im się kolor, faktura, więc stworzyli nowe rozwiązanie aranżacyjne dla tej kolekcji.

Z czym najczęściej łączymy podłogi drewniane?

Podczas oceny prac konkursowych widać było, że projektanci dość często uznawali, że produkt naturalny – podłoga drewniana – w przestrzeni doskonale harmonizuje z wnętrzami starych kamienic czy loftów. Nie oznacza to rezygnacji z połączenia nowoczesnego budownictwa z naturalnym drewnem. Najwięcej projektów przedstawiało aranżację salonu i sypialni.

Podłoga-ściana-sufit

Wykorzystanie parkietu czy desek podłogowych na powierzchni sufitu, ściany i podłogi także przebijało się wśród zgłoszonych projektów. Ciekawie prezentowały się rozwiązania pozwalające uzyskać efekt powiększenia pomieszczenia np. poprzez płynne połączenie drewna na drzwiach z drewnem na pobliskiej ścianie.

Projektanci wybierali Retro, a co jury?

Kolekcją, z której najczęściej korzystali w swoich projektach designerzy, była Retro Collection. Łączenie tekstur i wybarwień z Pure Line, Brusherd Line czy Handmade Line było najbardziej popularne, co świadczy o wielkich możliwościach aranżacyjnych tej kolekcji premium  Jawor-Parkiet.

W skład jury wchodzili architekci, znawcy sztuki aranżacji wnętrz oraz przedstawiciele organizatora konkurs. Obrady były burzliwe, stawialiśmy na różne projekty. Każdy z nas brał pod uwagę coś innego. Ważne, oprócz aspektów technicznych, było to co podkreślał architekt zasiadający w jury, czyli jak cały wystrój pomieszczenia harmonizował z podłogą. Istotnym kryterium było też to, czy w prezentowanym wnętrzu jest powietrze, przestrzeń, która pozwalałaby w nim „oddychać”, dobrze funkcjonować – podsumował Sebastian Sklepik.

Udział w konkursie – obustronne korzyści

Jako firma widzimy szereg korzyści z organizacji konkursu. Jego efektem są wspaniałe wizualizacje, które na pewno wspomogą sprzedaż naszych podłóg – powiedział Grzegorz Sadowski Dyrektor Handlowy Jawor-Parkiet. Ale co ważniejsze, otrzymaliśmy od uczestników konkursu wiele inspiracji do tworzenia nowych kolorów produktów, czy kompozycji produktów.




Patroni konkursu